Грешка што стана генијално откритие: Приказната за жената која го измисли коректорот во кујна

Бет Несмит Греам (1924–1980) била секретарка, мајка, пронаоѓачка и претприемачка. Но, нејзината приказна не започнува со голема визија, туку со обична фрустрација. Фрустрација од нешто толку секојдневно, а толку познато за секоја личност што некогаш удрила погрешна буква на пишувачка машина: грешка при куцање.

greshka-4469-fi

Извор: Freepik

Родена како Бет Клер МекМари во Далас, Тексас, таа на млади години останала самохрана мајка по разводот. Работела како секретарка во банка, токму во време кога електричните пишувачки машини станувале нова норма. Проблемот? Немало начин да се исправи грешка без да се почне од почеток.

Сликарите ја имаат четката. Таа имаше идеја.

Некаде во раните педесетти, додека гледала како сликарите едноставно ги покриваат грешките со нов слој боја, Бет си помислила:
„А зошто и јас не би можела да направам нешто слично – но за хартија?“

Во нејзината кујна, почнала да меша боја на водена основа, со нијанса што ќе одговара на хартијата што ја користела на работа. Ја ставала смесата во празни шишенца од лак за нокти, па дури и во амбалажи од кечап или сенф, нанесувајќи ја со мала четка – токму како што би направил сликар. Ѝ го дала името „Mistake Out“, а малата домашна фирма ја нарекла Mistake Out Company.

Грешка што ја чинела работа – но родила империја

Додека тајно го развивала својот изум, Бет сè уште работела во банката. Но една мала грешка ѝ го променила животот: на службен документ по грешка ставила печат со името на нејзината фирма. За тоа добила отказ.

Иако тоа бил тежок момент, за Бет тоа значело слобода. Од тој ден, можела целосно да му се посвети на својот изум.

Од кујнски експеримент до глобален успех

По отказот, Бет почнала да ги продава нејзините „коректори“ на други секретарки и канцеларии. Работела ноќе, за викенд, мешајќи формули во кујната и складирајќи шишиња во гаражата. До 1957 година продавала по 100 шишенца месечно.

Сè се менува кога списанието The Office објавува статија за нејзиниот производ. Стигнуваат нови нарачки, а првата голема е од General Electric.

Во 1958 година, името го менува во познатото Liquid Paper и поднесува барање за заштитен знак. Компанијата расте, селат во нови простории, а нејзиниот нов сопруг Роберт Греам ѝ се приклучува во бизнисот. До 1968 година, продаваат повеќе од еден милион шишенца годишно.

Во 1975 година, компанијата веќе има седиште од 3.000 квадратни метри во Далас. Liquid Paper се продава во десетици земји, со нето добивка од 1,5 милиони долари годишно.

Визијата не застанала со еден производ

Бет била многу повеќе од пронаоѓачка. Била визионерка во секој аспект на водење бизнис.

Во нејзината компанија имало библиотека, градинка за децата на вработените, кредитна унија, па дури и стипендии за образование. Нејзината духовна припадност кон христијанскиот правец Christian Science ја инспирирала да креира фер, етичка и хумана работна култура.

Финалето на една инспиративна ера

Во 1979 година, по децении упорност, иновации и женска моќ, Бет го продава Liquid Paper на компанијата Gillette за 47,5 милиони долари.

Умира само една година подоцна, во 1980 година, на 56-годишна возраст – но зад себе остава траен, глобален белег.

Од едноставен типфелер до милиони шишиња

Приказната на Бет Несмит Греам нè потсетува дека некогаш, најголемите иновации се раѓаат од најобичните проблеми. Таа не измисли вселена – измисли коректор. Но токму со таа едноставна идеја, ги промени канцелариите ширум светот.

Liquid Paper можеби денес го земаме здраво за готово. Но секое шишенце носи во себе приказна за жена што од секојдневна фрустрација направи глобална револуција.

Извор: bizlife.rs

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.